Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
Porady pielęgniarki
  • Zarejestruj

 

 

 

1. BĄDŹ AKTYWNY:

 

Jeśli chcemy zachować zdrowie, warto znaleźć czas na uprawianie sportu.
Aktywność fizyczna poprawia krążenie, wzmacnia kości i zapobiega otyłości. Ruch zalecany jest każdemu - jedyne zastrzeżenia dotyczą osób, które prowadziły bierny tryb życia lub mają problemy zdrowotne. Te osoby powinny najpierw przejść podstawowe badania, a jeśli wszystko będzie w porządku, zacząć od spacerów.

 

2. ODWIEDZAJ LEKARZA:

 

Zazwyczaj myślimy, że jeśli nie odczuwamy żadnych dolegliwości, to wizyta u lekarza jest niepotrzebna - to błędne rozumowanie. Statystyki pokazują, że wzrost liczby zachorowań wzrasta wśród osób, które przechodzą na emeryturę. Profilaktyka powinna więc być tym ważniejsza. Tymczasem po zakończeniu pracy seniorzy często nie robią obowiązkowych badań lekarskich.

 

3. JEDZ Z GŁOWĄ.

 

Posiłki seniora powinny być regularne i zbilansowane pod względem objętościowym. Dobra dieta oparta jest o wszystkie składniki odżywcze. Pełnowartościowe białko (np. z produktów mlecznych) zmniejszy ryzyko powstania chorób zwianych z trawieniem. Węglowodany (zawarte np. w kaszy, produktach zbożowych i ryżu) uregulują pracę jelit. Cennym składnikiem wzmacniającym odporność są tłuszcze omega-3. Można je znaleźć w rybach morskich, chudym mięśnie i tłuszczach roślinnych. Zrezygnować należy również z soli, tłuszczów nasyconych, dużej ilości kawy, alkoholu i papierosów. Bardzo ważne jest picie płynów, najlepiej dwóch litrów dziennie. Woda pomaga rozrzedzić krew i tym samym ułatwić jej przepływ.

 

4. WYSYPIAJ SIĘ.

 

Sen wpływa nie tylko na samopoczucie, ale również zdrowie. Ma ogromny wpływ na nasz organizm i jest najlepszą regeneracją ciała i umysłu – zużyte komórki są zastępowane nowymi. Już po 2–3 nieprzespanych nocach dramatycznie pogarsza się kondycja fizyczna i psychiczna, słabnie pamięć i zdolność koncentracji. Niedobór snu wpływa negatywnie na aktywność i obniża odporność na choroby. Eksperci zalecają myślenie o rzeczach przyjemnych przed położeniem się do łóżka. Na 3-4 godziny przed zaśnięciem należy unikać aktywności fizycznej obfitych posiłków, kawy i używek. 

 

5. SPOTYKAJ SIĘ Z PRZYJACIÓŁMI.

 

Naukowcy twierdzą, że pogodna i przyjacielska natura jest źródłem dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego. Kontakty towarzyskie pozwalają cieszyć się lepszym zdrowiem. Tacy seniorzy mają niższy poziom hormonu stresu, są bardziej radośni i kontaktowi. W obawie przed izolacją, osoby starsze coraz częściej decydują się na zamieszkanie w nowoczesnych domach opieki, gdzie przebywają w podobnym sobie towarzystwie, przy czym czują się bezpiecznie, ponieważ mają zapewnioną opiekę medyczną.

 

http://www.zdrowie.senior.pl/75,4,Zdrowy-senior-to-szczesliwy-senior-Piec-sposobow-na-dlugowiecznosc,21466.html

 


Centrum Językowe Konik | ul. Słowiańska 17/1 | 67-200 Głogów | woj. dolnośląskie | email: centrum.j.konik@gmail.com | tel. 767 275 323 | NIP: 6932012973

Dlaczego mówią, że jesteśmy najlepsi?

  • możliwość zatrudnienia się na warunkach niemieckich, co przekłada się na relatywnie wyższe zarobki wypłacane według przejrzystych zasad 

  • mnóstwo nowych, atrakcyjnych ofert pracy każdego dnia – szansa wyboru dogodnej lokalizacji w Niemczech

  • wykwalifikowana, służąca poradą i pomocą kadra – jesteśmy nastawieni na współpracę z Tobą 24h/doba/7 dni w tygodniu

  • darmowe kursy języka niemieckiego i wsparcie doświadczonych pielęgniarek

  • dbamy o Twoje bezpieczeństwo – możesz w każdej sytuacji liczyć na nasze wsparcie, także w najtrudniejszych przypadkach.  

  • Nagroda Specjalna dla Centrum Językowego Konik w konkursie pod tytułem "Pracodawca Godny Zaufania"

 
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami)